Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Da li biste se vozili u taksiju bez vozača?

Tehnologije samovozećih automobila testiraju se na putevima i poligonima širom svijeta već duže vrijeme, ali po svemu sudeći proći će najmanje još jedna decenija prije nego što ova vozila postanu uobičajena pojava u saobraćaju.

Automobili bez vozača jednog dana će svakako biti naša stvarnost, ali neki od ljudi koji rade na ovim tehnologijama smatraju da to neće biti tako brzo kao što se misli.

Među njima je i šef kompanije ZF, Volf-Hening Šajder, koji vjeruje da će proći najmanje desetak godina prije nego što samovozeći automobili zagospodare putevima. Šajder to tvrdi na osnovu iskustva koje je njegova kompanija do sada stekla na polju razvoja tehnologija automobila bez vozača.


“Malo sam skeptičan prema nekim najavama koje smo čuli – da će se samovozeći automobili pojaviti na putevima za koju godinu. Iz našeg ugla gledanja, biće potrebno da prođe bar još nekoliko godina nakon tog roka”, kaže Šajder.

On je najavio da će njegova kompanija, koja jedan od vodećih snabdjevača auto-industrije, početi 2021. da testira takozvani samovozeći taksi u okviru kompleksa aerodroma u Briselu. Šajder smatra da će se zatim, korak po korak, tehnologija dalje razvijati i evoluirati u sistem potpuno autonomne vožnje u urbanim sredinama, ali ne prije 2030. godine.

Šef ZF-a dodaje da to i nije tako loše.

Duže vrijeme potrebno za implementaciju tehnologije autopilota u svakodnevnoj vožnji možda će imati i pozitivan efekat jer će se ljudi postepeno adaptirati na samovozeće automobile kako bi se u njima osjećali prijatno.

Prema njegovim riječima, danas su u javnosti i dalje prisutni skepticizam i oklijevanje prema automobilima bez vozača.

Među prvim granama privrede, pored transportne industrije, koje će početi da koriste samovozeće automobile biće taksi službe, kao i “car sharing” servisi za dijeljenje vozila.

Trend uvođenja vozila bez vozača u saobraćaj podstiču kompanije kao što je Uber, koje žele da smanje svoje troškove i povećaju profit. Posljednju riječ ipak će imati korisnici usluga, tj. obični ljudi koji treba da pristanu da sjednu u taksi ili Uber automobil kojim upravlja kompjuter. Da li biste vi pristali na to?

Izvor: B92

Objavi komentar

0 Primjedbe